За Въпроси: +359 889 717 880
За Въпроси: +359 889 717 880
Как да се успокоим, когато сме ядосани и да освободим гнева по здравословен начин

Как да се успокоим, когато сме ядосани и да освободим гнева по здравословен начин
Едно от най-трудните неща е да се успокоите, когато сте ядосани на някого.

Щом гневът започне да избива, рискът да кажете или направите нещо, за което после ще съжалявате, нараства главоломно.

Ако вместо това се успокоите обаче, ще можете разумно да разрешите всяка ситуация.

Следвайте изброените 8 техники за успокояване, ако искате да решавате проблеми чрез спокоен разговор, вместо освобождавайки гнева си. 

1. Стойте настрана от ситуации, с които не можете да се справите.

Запомнете: щом усетите, че ситуацията е извън контрола ви, просто излезте от нея.

Тактично напуснете стаята или поне сменете темата всеки път, щом усетите раздразнение, притеснение или зараждащ се гняв.

2. Спрете се преди да е станало твърде късно.

Когато гневът премине над ниво 4 по скалата от 1 до 10, ще ви бъде по-трудно да се спрете, отколкото подозирате.

Негодуванието ще продължи да ви бута в опит да докажете гледната си точка, защото гневът ви кара да придавате много по-голяма важност на нещата, отколкото в действителност имат.

3. Разсейте се и отклонете вниманието си.

Веднъж щом успеете да се оттеглите от ситуацията, трябва да намерите нещо, което да отклони вниманието ви.

Избягвайте всякакви мисли за човека, който ви е провокирал. Вместо това си намерете приятно разсейване.

Всякакви мисли от сорта на: „той не трябваше…“, „аз трябваше да му кажа…“ и т.н са напълно забранени.

4. Дишайте дълбоко и отпуснете мускулите.

Същата техника на бавно и дълбоко дишане, която се използва по време на раждане или за освобождаване на червата при запек, се прилага и за успокоение на вътрешния огън.

Фокусирайте се върху мускулите около устата, очите, ръцете и дланите.

5. Усмихнете се.

Помислете за нещо, което ви кара естествено да се усмихнете или просто се насилете да се усмихнете, без значение как се чувствате.

Усмивката успокоява, дори и да не идва по естествен път.

6. Опипайте почвата.

Ако ви се налага да се срещнете отново с човека, който ви е ядосал, пригответе се за това преди да се завърнете към трудната ситуация като си представите как правите жестове на примирие и се държите мило.

Планирайте да говорите за приятни теми преди да се върнете към неприятната такава.

Уверете се, че и вие и човекът, с когото сте спорили, сте обратно във веселата зона преди да рискуване отново с чувствителните теми.

7. Съгласете се.

Преди отново да стартирате трудната тема, посочете всички гледни точки на вашия събеседник, с които сте съгласни (все има някоя такава, нали?)

8. Споделете какво ви притеснява и намерете решение.

Този последен съвет има няколко подточки:

- останете спокойни, отпуснати и готови за колаборация
- изслушвайте събеседника си
- избягвайте да настоявате на определени решения
- внимавайте с тона. Или се дръжте приятелски, или отново напуснете ситуацията.



Когато обичаш някой зодия овен Когато обичаш някой зодия овен Добрият, лошият, Овенът…
Влюбени сте в овен? Тежко ви…
Това беше шега, разбира се. Вие сте щастливци, защото овенът буквално ще ви приклещи в ъгъла с любовта си.


Подробно
Как да не дебелеем по време на празниците Как да не дебелеем по време на празниците
Качването на тегло по време на празниците е проблем за повечето от нас. Кулинарните изкушения са толкова много, че съчетаването им с по-малкото физическа активност, типична за зимата, лесно води до натрупване на излишни килограми, от които после е трудно да се отървем.
Подробно
Чести психологически фактори, които ни пречат да отслабнем Чести психологически фактори, които ни пречат да отслабнем
Повечето от нас знаят много добре какво трябва да ядат и какво не, когато се опитват да отслабнат. Често обаче зарязваме всякаква диета, щом се почувстваме уморени, стресирани, отегчени или притеснени… а да си го признаем, тези емоции никак не са редки в днешни дни.
Подробно
Празниците са повод, но не са причина да се натъпчете Празниците са повод, но не са причина да се натъпчете
По стара традиция приемаме предстоящите коледни и новогодишни празници като зелена светлина да се натъпчем с каквато храна си поискаме, колкото си поискаме и до каквато степен можем да поемем, а често и повече отколкото можем да поемем.
Подробно
Високи дози витамин Е и селен водят до повишен риск от развитие на рак на простатата. Високи дози витамин Е и селен водят до повишен риск от развитие на рак на простатата.
Все пак мъжете все още могат да вземат ежедневните си мултивитамини без страх. Повечето от тях съдържат витамин Е и селен в количества многократно по-ниски от даваните на мъжете в изследването.
Подробно
Хормонът на съня помага в борбата със затлъстяването Хормонът на съня помага в борбата със затлъстяването
Мелатонинът е най-известен с ролята си на регулатор на цикъла сън-бодърстване, което го прави един от най-важните хормони за нашето физическо и психическо здраве. Оказва се, че мелатонинът, подобно на много други хормони, има и други функции в човешкото тяло.
Подробно