afya
contacts
contacts
За въпроси: sales@afya-pharmacy.bg
profile
Потребителски достъп
Продукти Разширено

6 неща, с които да поддържате имунитета си във форма

6 неща, с които да поддържате имунитета си във форма
Имунитетът е начинът, по който реагира организма на човек срещу различните болести, причинени от вируси и бактерии. Важно да да полагаме грижи за нашата имунна система, за да може тя да е устойчива. Ето няколко неща, които влияят положително на имунитета:

1. Дишайте дълбоко.

Въздухът е жизненоважен за тялото ви. Когато сте под стрес, имунитетът ви страда, но и дишането ви става по-повърхностно.

Какво е имунитетът и как да се грижим за него?

Медитацията и дихателните упражнения показват на тялото ви, че сте в безопасност, а това дава тласък на имунната система.

Когато не можете да излезете навън, отворете широко прозорците и позволете на въздуха да влезе в дома ви.

2. Пийте вода.

Може да изкарате седмици без храна, но от вода се нуждаете ежедневно. Всеки един „механизъм“ в тялото ви – от мозъка до храносмилателната система – се нуждае от вода, за да работи.

3. Движете се.

Лимфната система на тялото няма помпа, защото нормалният ни начин на живот изисква постоянно движение, благодарение на което се задвижва лимфния отток. Когато обаче не се движим достатъчно, няма как да задвижим лимфата и да пречистим тялото си. СЗО препоръчва 150 минути средно интензивна или 75 минути високо интензивна физическа активно на седмица, или комбинация от двете.

4. Набавяйте си слънчева светлина.

Петнадесет - двадесет минути излагане на слънце дневно играе съществена роля в имунната функция.

5. Яжте храни, с които човекът има дълга еволюционна връзка.

Това значи ограничено количество сезонни плодове и зеленчуци. Не прекалявайте с плодовете, защото те все пак съдържат захар. Протеините се набавят от месо, риба и яйца. Ако сте вегетарианци, за вас са суровите ядки и бобовите.

Букет от витамини в чаша – кои сокове да пием за здрав имунитет и сила

6. Набавяйте си витамини.

Моментът може и да не е подходящ да се тъпчете със захари, но със сигурност е подходящ за зареждане с витамин С. Един от най-добрите начини за набавянето му е посредством цели портокали или грейпфрут. Ако ги пиете под формата на фреш, получавате твърде много захар, а губите ценни фибри.




Прочети още
Стани част от нашия свят
Абонирай се и открий света на Аfya-pharmacy и неговите специални предложения