За Въпроси:  sales@afya-pharmacy.bg
За Въпроси:  sales@afya-pharmacy.bg
Уважаеми клиенти, временно премахваме опцията "Бърза поръчка", както и "Поръчай онлайн, вземи от аптека". Извиняваме се за причиненото неудобство.
Как да останем емоционално здрави насред паниката от COVID-19

Как да останем емоционално здрави насред паниката от COVID-19
СЗО определя заплахата от новия коронавирус като „много висока“ поради главоломно нарастващия брой на заразени.

Списъкът от засегнати страни постоянно се разширява като COVID-19 не пропусна и нас и първите доказани случаи на коронаривирус в България вече са факт. 

Здравните власти съветват хората да стимулират физическото си здраве чрез спазване на добра хигиена и здравословен начин на живот.

Освен че е способен да порази физическото ни здраве обаче, новият коронавирус се отразява доста зле и на психическото здраве.

Коронавирус - ще скапе ли социалния ни живот?

Насред растящия брой на смъртни случаи, карантините, опасностите при пътуване и обществената паника много хора изпитват нарастващи нива на стрес и безпокойство

А емоционалното здраве би могло да играе съществена роля в предпазването от инфекция.

Как да останем емоционално здрави насред пандемията от COVID-19?

Наблюдавайте реакциите на тялото и емоциите си, когато сте изправени пред заплаха.

Търсете белези на безпокойство, тъга, гняв, отчужденост, както и всякакви други резки промени в тялото като понижен апетит, чувство за топло/студено, поява на необясними болки.

Ако установите някакви смущаващи симптоми, не се притеснявайте да се обърнете към професионалист за помощ.

Игнорирайте фалшивите новини и проверявайте фактите.

Фалшивите новини допринасят за масовата истерия, затова вярвайте само на проверени източници.

В някои случаи, макар и верни, извънредните новини за коронавируса могат да предизвикват паника, затова не стойте залепени за телевизора или компютъра, за да проверявате постоянно за нова информация.

Kоронавирус - повтаря ли се историята?

Отдалечете се от медиите временно и се отдайте на други занимания.  

И разбира се, спазвайте утвърдените предпазни мерки:

- Редовно миене на ръцете с вода и сапун.
- Избягване на близък контакт със заразени.
- Избягвайте да докосвате очите, носа и устата си, особено в места с много хора.
- Дезинфектирайте повърхностите и предметите.
- Прикривайте устата и носа си, когато кашляте или кихате.
- Останете си вкъщи, ако сте болни.



Какво е самоефективност? Какво е самоефективност? Или как да повишите самочувствието си и да изтръгнете корените на съмнението в собствените възможности... Подробно
Кратък наръчник по грижа за сутиена Кратък наръчник по грижа за сутиена Колко често трябва да перете сутиена си не е точна наука. С правилната грижа качественият сутиен може да издържи с години.  Подробно
Мляко от хлебарки – обещаващата нова „суперхрана“?! Мляко от хлебарки – обещаващата нова „суперхрана“?! То е много хранително - съдържа всички девет есенциални аминокиселини, необходими на човешкото тяло (на повечето храни на пазара им липсват една или повече). Освен това е богато на протеини, въглехидрати, мазнини.  Подробно
Да дадем шанс на растителните протеини Да дадем шанс на растителните протеини Когато решите да вкарате повече растителни протеини в диетата си, е възможно храносмилането ви да бъде подложено на предизвикателство. Това е така, защото за разлика от животинските протеини, които лесно се приемат от телата ни, то растителните протеини са по-трудни за смилане и усвояване. Подробно
Какво трябва да правят работещите татковци, за да се чувстват добре Какво трябва да правят работещите татковци, за да се чувстват добре Модерните работещи бащи са значително по-ангажирани в родителските грижи и отговорностите по дома в сравнение с предишните поколения. И това в допълнение към огромните изисквания в работата! Подробно
Митове за пристрастяването, които само водят до неговото задълбочаване Митове за пристрастяването, които само водят до неговото задълбочаване Независимо дали става въпрос за алкохол, опиоиди, кокаин или някакви други субстанции, пристрастяването влияе негативно върху физическото и психическото здраве. Подробно