За Въпроси:  sales@afya-pharmacy.bg
Упражнения за подсилване на имунната система

Упражнения за подсилване на имунната система
Отдавна е известно, че имунитетът е свързан с качествения сън и хранене, нивата на омега 3 и Витамин D в организма, хормоналния баланс. Например, когато нивата на серотонин са ниски, стресът се повишава и имунната защита отслабва. Физическата дейност повишава нивата на серотонин, който освен че е „хормона на щастието“, също регулира и възпалителните процеси.

Според изследвания в областта, умерените и правилно подбрани тренировки, повишават нивата на вид Т-лимфоцити в кръвта, които участват активно в имунния отговор срещу чужди тела в организма. За затлъстяването, метаболитния синдром и най-разпространените хронични заболявания (атеросклероза, диабет тип 2 и др.) са характерни възпалителни процеси, оксидативен стрес и имунна дисфункция.

Тренировките противодействат тези характеристики на болестния процес, стимулират редица клетъчни и молекулярни промени в тъканите на тялото и подпомагат имунния отговор.

Всяка умерена, съобразена с индивидуалните нужди физическа активност, работи в полза на имунитета, а конкретния комплекс може да бъде вашата отправна точка, ако решите да подсилите организма си преди студените месеци.

Упражнение 1:

Седнете на пода или на стол в удобна позиция с изправен гръб. Поставете дясната ръка на корема, лявата на гърдите. Започнете да редувате коремно и гръдно дишане. При вдишване издувате корема напред, при издишване изкарвате целия въздух навън и прибирате корема обратно. Повторете с гръдния кош. Дишайте равномерно само през носа и редувайте в продължение на минута или по-малко (да не се стига до замайване).

Упражнение 2:

От същата позиция започнете да потупвате тялото енергично, като използвате полу-свит юмрук или длан. Минете през краката, седалището, гръдните мускули, ръцете, плешките и гърба. Потупвайте в посока отдолу нагоре, докато усетите затопляне на обработваното място. Целта е да раздвижим кръвообращението и да засилим самоизчистващите сили на организма.

Упражнение 3:

Застанете прави, със стъпала, насочени напред, изправен гръб и стегнат корем. Вдишайте дълбоко, опишете кръг с ръцете и съберете длани над главата. Внимателно извийте тялото назад и с издишване се наведете надолу. Леко свийте колената и приближете корема към бедрата. Отпунете главата напълно. Насочете дланите към тавана. Задръжте позицията от 30 секунди до минута. След това с вдишване бавно повдигнете поглед напред.

Упражнение 4:

Със следващото вдишване застанете в позиция „столче“ като вдигнете ръце към тавана, успоредни една на друга. Седалището отпуснете назад (все едно сядате в столче) а колената придържайте над глезените. Коремът е стегнат, а кръстът - без извивка. Задръжте за 20-30 секунди, като дишате равномерно.

Упражнение 5:

Застанете в позиция „дъска“, като китките са точно под рамената, коремът е стегнат, цялото тяло е равно. От тази позиция плавно, с издишване, отпуснете таза надолу и застанете в „кобра“. Седалището и стъпалата са отпуснати, пубисната кост е на пода, лопатките са събрани. Погледът е към тавана (ако има напрежение във врата, може и напред). Задръжте за 3 издишвания.

Упражнение 6:

Опуснете поглед към пода, повдигнете таза нагоре и застанете в позиция „гледащо надолу куче“. Може да свиете леко колената, но гърба да остане прав. С издишване поставете десния крак между ръцете, дясната ръка - върху крака, по възможност близо до глезена. С вдишване насочете лявата ръка към тавана и вдигнете поглед към нея. Задръжте за 2-3 вдишвания, повторете и на двете страни.

Упражнение 7:

Поствете на пода йога блокчета (книги или други подходящи предмети), така че едното блокче да е напречно под главата, а другото надлъжно от основата на врата до лопатките. Легнете върху блокчетата, ръцете поставете до тялото, с длани, насочени нагоре; отпуснете стъпалата, таза, кръста и рамената. Дишайте равномерно и останете в позицията поне 2 минути.

Комплексът е съставен от Силвия Иванова – рехабилитатор и инструктор по Терапевтична гимнастка и йога.

С любезното съдействие на NatuRali Coffee & Yoga,
гр.Бургас, к-кс Лазур, ул.Копривщица № 21




Сърдечният арест настъпва внезапно и може да е фатален Сърдечният арест настъпва внезапно и може да е фатален Ако без видима причина усетите болка в гърдите, недостиг на въздух или гадене, внимавайте - може да е сърдечен арест. Подробно
Как да поддържаме младежки вид на кожата на лицето Как да поддържаме младежки вид на кожата на лицето Искате ли да имате хубава кожа? Предлагаме ви няколко съвета за здрава, свежа и сияйна кожа на лицето Подробно
Кулинарни хитринки за вкусни и сполучливи ястия Кулинарни хитринки за вкусни и сполучливи ястия Умеете ли да готвите? Дори и да не ви е от най-любимите занимания, можете да приготвите вкусна храна, следвайки нашите съвети Подробно
Защо кашляме и какво трябва да знаем за кашлицата? Защо кашляме и какво трябва да знаем за кашлицата? В сезона на респираторните инфекции на всеки се случва да кашля, дори и без да е болен. Ето какво препоръчват нашите фармацевти Подробно
Силимаринът в билката Бял трън предпазва черния дроб Силимаринът в билката Бял трън предпазва черния дроб Черният дроб преработва токсините и вредните вещества, попаднали в кръвта. Ето как можем да помогнем на този важен орган Подробно
Свети Валентин или Трифон Зарезан – какво празнувате? Свети Валентин или Трифон Зарезан – какво празнувате? На 14 февруари у нас се преплитат Денят на лозаря или на виното и Денят на влюбените. Вие кой празник празнувате? Подробно