До -50% на слънцезащитна козметика през юли
contacts
afya
Марки
Категории
Продукти Разширено
Лоялен клиент
0

Какво трябва да знаем за популярното палмово олио

Какво трябва да знаем за популярното палмово олио
Палмовото олио се получава от плодовете на маслената палма - дърво, срещащо се предимно на топъл климат, като в Африка и Азия.

Подли храни, които се представят за здравословни, но всъщност не са

Хранителният профил на палмовото олио е сходен с този на другите видове готварско олио. В една супена лъжица се съдържат около 120 калории, 14 гр. мазнини, от които 7 гр. наситени, 5 гр. мононенаситени и 1,5 гр. полиненаситени. В палмовото олио има още около 2 гр. витамин Е и 1 гр. витамин К.

Тези цифри са подобни на тези на зехтина, но видът на мазнините е различен. В една с.л зехтин има само 2 гр. наситени мазнини (които допринасят за възникване на сърдечно-съдови заболявания) и 10 гр. ненаситени. От друга страна, палмовото олио съдържа по-малко наситени мазнини от кокосовото и други тропически видове олио.

Палмовото олио често се съдържа в готовите храни, които купуваме от магазина. Може да го откриете в сладоледите, тестата за пица, хлябовете, замразените храни, сосовете, пакетираните супи, чипсовете, бисквитите и много, много други храни. Освен това палмовото олио се добавя към продукти за грижа и красота на кожата – сапуни, червила, измиващи средства. 

По отношение на готвенето, палмовото олио има висока точка на горене, което значи, че е подходящо за готвене на храни при високи температури. Придава на храната по-мазен, плътен вкус и може да се използва за приготвянето на много разнообразни храни.

Как влияе палмовото олио на здравето?

В палмовото олио се съдържат токотриеноли, форма на Витамин Е, действаща като антиоксидант. Според някои проучвания, тези токотриеноли могат да забавят прогресията на деменция и да намалят риска от инсулт.

Въпреки казаното по-горе, палмовото олио не е най-здравословното олио, което можете да изберете за готвене. Някои проучвания показват вредните му ефекти, предимно върху сърцето.

Олио от авокадо: най-полезното олио на света?

Ето защо специалистите по хранене съветват да използваме зехтин или авокадово олио за готвене. Консумирането му в умерени количества в готовите храни вероятно не представлява съществен риск за здравето, но все препоръчително е да четете етикетите и избирате марки, които не използват палмово олио.

Заключението?

Палмовото олио не е чак толкова нездравословно, колкото са транс мазнините, но със сигурност има и далеч по-здравословни избори от него.




Прочети още
Стани част от нашия свят
Абонирай се и открий света на Аfya-pharmacy и неговите специални предложения
debit Възползвайте се от нашата система за онлайн разплащания
като плащате с дебитна или кредитна карта
debit Доставките на поръчките се извършват чрез
куриерските услуги на Спиди АД