До -40% на слънцезащитни продукти
contacts
afya
Марки
Категории
Продукти Разширено
Лоялен клиент
0

В света на йога с Рали: с фокус върху усещанията в тялото ни

В света на йога с Рали: с фокус върху усещанията в тялото ни
Практиката, дори да е само за няколко минути на ден, помага да изградим по-добра връзка с тялото, да започнем да го "чуваме", да забелязваме на кои места задържа напрежение или се усеща дисбаланс. Нека не забравяме, че никоя болежка не е там случайно. Тя е ключ.

Опознавайки себе си, постепенно се учим да разпознаваме своевременно сигналите на тялото, да взимаме осъзнати решения съобразно тези усещания и опит. С малки стъпки всеки ден, неусетно и естествено, дневният режим се изменя и хармонизира, така че да откликва адекватно на променливите състояния на нашето тяло.

Този танц е безкраен. Няма универсална формула. Телата ни не са роботи. Както нашата личност, така и нашето тяло е една постоянна променлива. Това, от което се нуждаем днес, може да е в излишък утре. Грижата за себе си започва с това да умеем да бъдем добър слушател за мъдростта на тялото. Защото ние и само ние носим отговорността за себе си.

Да опитаме заедно!

Ще поставим тялото в различни позиции, насочвайки фокуса не толкова към това как изглежда и каква е формата, а какви са усещанията – били те физически или емоционални, и как се изменят. Отнасяйки се с нужното внимание и грижа към тялото, нека си представим, че то е нашия обект на изследване следващите няколко минути. Съветвам ви първо да прочетете целия текст, а после да преминете към изпълнението.

Осъзнато присъствие (Изправен стоеж)

Застанете изправени с леко отворени крака. Отпуснете ръце свободно до тялото. Отпуснете рамене. Проверете дали гърбът е изправен. Затворете очи и направете няколко бавни и дълбоки вдишвания и издишвания. Дайте си време. Дори и дишането да е забързано в началото, постепенно ще се успокои.

Докато дишате, насочете вниманието към ходилата, почувствайте ги здраво стъпили на земята. „Сканирайте“ с мисълта си тялото, като насочвате вниманието към прасците, после коленете, бедрата. Забележете усещанията в краката. Продължете, преминавайки мислено през всяка част от тялото. Вероятно ще откриете и приятни, и неприятни усещания. Вероятно ще се разсеете и ще забравите за упражнението неведнъж. Не се отказвайте. Връщайте се там, до където сте стигнали и проверете цялото тяло – от ходилата до главата. Вслушайте се отново и в дишането. Има ли промени? Отворете очи и бавно се раздвижете.

В света на йога с Рали: Да подобрим настроението си

Нов ъгъл (Лежаща позиция с крака на стената)

За да заемете тази поза, първо седнете странично до стената с изпънати крака пред вас. Внимателно спуснете горната част на тялото си към пода и легнете, приплъзнете крака право нагоре по стената като стрелка на часовник. Тазът е близо до стената, напълно отпуснат. За повече комфорт можете да поставите сгънато одеяло под вас, което да поддържа кръста. Краката са изпънати, доколкото е възможно, без да ги стягаме, а ръцете са отпуснати. Дъхът е бавен и спокоен. Затворете очи и отново мислено обходете тялото – от ходилата до главата. Как се чувстват краката сега? А гърбът? Ако няма силен дискомфорт, може да останете в позата до 5 минути. Не бързайте да се изправяте! Първо свалете краката до пода, обърнете се на една страна и се избутайте до седеж. Направете няколко дъха тук, преди да се изправите напълно.




Прочети още
Стани част от нашия свят
Абонирай се и открий света на Аfya-pharmacy и неговите специални предложения
debit Възползвайте се от нашата система за онлайн разплащания
като плащате с дебитна или кредитна карта
debit Доставките на поръчките се извършват, чрез
куриерските услуги на Спиди АД