За Въпроси:  sales@afya-pharmacy.bg
Няколко начина да се справим с депресията през есента

Няколко начина да се справим с депресията през есента
При смяната на сезоните и с настъпването на есента е възможно да сте потиснати, тъжни, да сте в лошо настроение или да се чувствате объркани. По това време на годината много хора са склонни да изпитват депресия или безпокойство. Характерно за тази депресия е че се появява всяка година по едно и също време, обикновено започва през есента, възможно е да се засили през зимата и да приключи чак през пролетта. Наричат я сезонна депресия или сезонно афективно разстройство.

Четири скрити признака на депресия

Специалистите смятат, че причината за това е намаленото слънцегреене през есента, скъсяването на деня и захлаждането на температурите. Така че, ако изпитвате тъга и безпокойство, уморени сте и нямате достатъчно енергия, все по-често посягате към шоколада, трудно Ви е да се концентрирате и имате нужда от повече сън, най-вероятно това се дължи на сезонните промени.

Ето какво бихте могли да направите, за да преодолеете или поне да намалите силата на симптомите на сезонното афективно разстройство:

Прекарвайте повече време на открито

При слънчево време, използвайте естествената дневна светлина и прекарайте колкото е възможно повече време на открито. Така тялото Ви ще регулира по естествен начин физиологичните процеси (например отделянето на хормони), нивото на серотонин ще се повиши и ще се справите по-лесно с натрупания стрес. Също така слънчевата светлина осигурява на тялото ни витамин D, който е жизненоважен за психичното здраве.

Срещайте се с приятели

Когато човек се чувства потиснат, най-доброто лекарство е да изпие чаша кафе с най-добрия си приятел. Срещите с приятели винаги имат добър ефект, внасят настроение, помагат ни да се чувстваме разбрани и да не се чувстваме самотни.

Опитайте се да се храните здравословно

Когато изпитвате симптоми на депресия и нивата на серотонин са ниски, възможно е да потърсите утеха в храната, която поглъщате. Въглехидратите наистина увеличават нивата на серотонин, но за съжаление ефекта е временен, а и води след себе си нежеланото покачване на килограми. Затова включете в менюто си храни, които ще осигурят на мозъка ви хранителните вещества и минералите, от които се нуждае. Придържайте се към здравословен режим и тегло, като консумирате предимно плодове, зеленчуци, пълнозърнести храни, протеини и здравословни мазнини. Избягвайте захарните изделия, пакетирани стоки и газираните напитки.

Увеличете физическата активност

Движете се! Особено ако работата Ви е свързана с продължително седене или нямате достатъчно движение. Физическите упражнения подобряват настроението, повишават самочувствието и ефективно облекчават симптомите на депресия. Изберете спорт, който Ви е приятен, а ако не си падате по фитнес упражненията или спорта, запишете се на танци или на йога. Всяко едно от тези занимания ще Ви донесе приятни емоции и ще Ви тонизира.

Осигурете си достатъчно сън

Опитайте се да си изградите режим, който да спазвате, като си лягате и ставате в определен час. Счита се, че 8 часа сън е оптималната продължителност, за да се чувства човек отпочинал. Възможно е при Вас да е необходимо малко повече или малко по-малко сън, за да се чувствате добре. Имайте предвид, че когато се чувствате депресирани, е възможно да страдате или от безсъние, или пък постоянно да Ви се спи. Затова експериментирайте, за да откриете колко сън Ви е нужен, за да може тялото Ви да функционира нормално и се придържайте към този режим.

Пиемайте допълнително Витамин D

Възможно е нивата на Витамин D във Вашия организъм да са занижени. Можете да го установите като си направите изследване (попитайте Вашия лекар). Ако е необходимо, специалистът ще Ви предпише допълнителен прием на Витамин D, който можете да комбинирате с престой на слънце и консумация на храни, богати на този витамин, като млечни продукти, яйца, риба.

Храни, които могат да ни избавят от депресия

И накрая - ако все пак чувствате, че Ви е трудно да се справите сами, или не чувствате каквото и да било подобрение от прилагането на гореизброените съвети, по-добре потърсете професионална помощ от психотерапевт. Той най-добре може да прецени състоянието Ви, а правилната оценка и диагностицирането са от решаващо значение за ефективното лечение на симптомите. Така чрез подходяща терапия и техники по време на психотерапията, по-лесно ще се справите с депресивните състояния през есента.

Снимка: Eric Ward on Unsplash




Хороскоп за Ноември 2020 от Марги Паскалева Хороскоп за Ноември 2020 от Марги Паскалева На прага на ноември астрологът Марги Паскалева ни подготвя какво да очакват различните зодиакални знаци Подробно
Помогнете на тялото си да се пребори с инфекциите Помогнете на тялото си да се пребори с инфекциите Лимфата балансира всички течности в нашето тяло. Тя е пряко свързана с имунитета и способността на организма да се справя с болестите. Подробно
Да осигурим спокойствие в един неспокоен свят Да осигурим спокойствие в един неспокоен свят Искате най-доброто за детето си? Помислете и за това: Стрес! Това е най естественото състояние за хората в XXI век. Подробно
Лесни маски за лице с продукти, които има във всеки дом Лесни маски за лице с продукти, които има във всеки дом Колко често си правите маска на лицето? Ето няколко чудесни маски с природни продукти, които най-вероятно имате вкъщи. Подробно
Непоносимост към глутен – кога да вземем мерки Непоносимост към глутен – кога да вземем мерки В последно време все повече хора стават по-чувствителни към глутен. Дали това е поредната мода или здравословен проблем? Подробно
От лятно към зимно часово време - как се отразява От лятно към зимно часово време - как се отразява Тази нощ върнахме стрелките на часовника един час назад. Лесно ли се адаптираме при преминаването към зимно часово време? Подробно