За Въпроси:  sales@afya-pharmacy.bg
Пескетаринството не е диета, то е начин на живот

Пескетаринството не е диета, то е начин на живот
Начинът на хранене е личен избор, независимо дали става за убеждения, непоносимост към някакви храни, алерия или модерно увлечение. В последните години станаха популярни различни режими на хранене, като всеки от тях печели своите последователи. Така освен месоядци, имаме вегетарианци, вегани, пескетарианци, суровоядци. Знаете ли какви са основните разлики между тях?

При вегетарианството за храна се използват само плодове, зеленчуци и продукти от растително естество, като не се консумира месо. Съществуват няколко разновидности на вегетарианството като ововегетарианство, при което могат да се хранят с яйца, но не и млечни продукти, както и лактовегетарианство, при което се приемат млечни продукти, но не и яйца.

Пет източника на желязо за вегетарианците

Най-стриктният вариант на хранене с растителна храна е веганството. Веганите изключват от менюто си всички животински продукти като месо, риба, млечни продукти и яйца. Те се хранят само с плодове, зеленчуци, ядки, варива и житни култури.

Суровоядството, от своя страна, може да бъде веганско (вегетарианско), при което хората се хранят само със сурови или сушени плодове и зеленчуци. И вторият вид суровоядство е невегетарианското, като при него храненето е със смляно сурово месо; сурова риба и т.н.

Пешетарианството, или пескатарианството, представлява режим на хранене, който включва морските дарове като единствен източник на месо в иначе вегетарианска диета. Този начин на хранене е много близък до известната Седиземноморска диета, тъй като се основава на консумацията на плодове, зеленчуци, пълнозърнести храни, ядки и други полезни неща. Разликата е, че пескетаринството изключва месото и вместо него разчита на морските храни като основен източник на протеин.

Пескетарианците си набавят нужното количество от Витамин В12, благодарение на рибата, която консумират. Освен това морските храни са много добър източник на омега-3 мастни киселини, чиито здравни ползи са всеизвестни. Сардините, рибата тон, сьомгата, херингата, скумрията и пъстървата на богати на тези мастни киселини.

Както всички знаем, препоръчително е да се консумират морски храни няколко пъти седмично, което намалява риска от развитие на сърдечно-съдови заболявания. От друга страна консумацията на месо е свързана с повишен холестерол и от там повишен риск от сърдечни болести. Други проучвания сочат, че пескетарианството намалява риска от колоректален карцином.

По отношение на недостатъците на този тип хранене, може би има само един такъв и той е, че трябва да се внимава за замърсяване, особено бременни, кърмещи и малки деца. Посочените групи е препоръчително да избягват големи дългоживеещи риби – например, тон, акула, риба меч, защото е по-вероятно да съдържат токсини.

Разбира се, пескетарианството не означава, че човек трябва да яде риба на всяко едно хранене. Достатъчно е няколко ястия през седмицата да включват риба или морски дарове, за да си набавите полезните в тях вещества.

Ако усещате, че имате нужда да промените хранителните си навици, направете го - независимо кой начин на хранене ще изберете. Имайте предвид, че изборът да станете вегани или пескетарианци не е като да спазвате определена диета от интернет с цел за 5 дни да свалите 7 килограма. Хранителните ви навици ще се превърнат за вас в нов вълнуващ начин на живот. А в последствие промяната в начина ви на хранене ще регулира теглото ви и ще донесе редица положителни промени и в здравословен аспект.

Средиземноморска диета - насладете се на голямо меню




Опитвали ли сте хинап? Хем е вкусен, хем полезен Опитвали ли сте хинап? Хем е вкусен, хем полезен Този есенен плод носи невероятни ползи за здравето – независимо дали ще го хапнете за закуска или като десерт Подробно
Няколко начина да се справим с депресията през есента Няколко начина да се справим с депресията през есента Нямате настроение, нощем не спите добре... С настъпването на по-хладните есенни дни чувствате ли се уморени, тъжни и самотни? Подробно
Защо казват, че простатата е второто сърце на мъжа Защо казват, че простатата е второто сърце на мъжа Знаете ли, че въпреки малките си размери, здравата простата определя качествения и пълноценен живот при мъжете... Подробно
Хороскоп за Октомври 2020 от Марги Паскалева Хороскоп за Октомври 2020 от Марги Паскалева Октомври идва с топли цветове и есенен листопад... Ето какво предстои за различните зодии през този месец Подробно
Как лесно да си осигурим добро зрение за дълги години Как лесно да си осигурим добро зрение за дълги години Зрението е едно от най-важните ни сетива. Затова е необходимо да полагаме ежедневни грижи за очите Подробно
Пет съвета как да облекчим болките във врата Пет съвета как да облекчим болките във врата
Ако несъзнателно седите в неправилна позиция или имате неритмичен режим на работа и почивка...
Подробно