За Въпроси:  sales@afya-pharmacy.bg
За Въпроси:  sales@afya-pharmacy.bg
Захарта нарушава значително качеството на съня ни

Захарта нарушава значително качеството на съня ни
Проучване от 2016 година включило здрави доброволци, разделени на две групи. Първата група се хранела с контролирана диета, ограничаваща допълнителните захари и мазнини и наблягаща на фибри. Втората група ядяла каквото си поиска, в каквито количества го иска, което се изразявало в значително по-висока консумация на захар и мазнини. Учените установили, че храненето има влияние върху качеството на нощния сън.  Доброволците, консумиращи повече захар, заспивали по-трудно, имали по-неспокоен сън с по-чести събуждания през нощта и прекарвали по-малко време в дълбок, бавновълнов сън. Тази фаза на съня е изключително важна за физическото възстановяване, за поддържане на здрав метаболизъм и имунитет.

Захарта стимулира апетита като активира системите за възнаграждение в мозъка и комплекс от хормони, свързани с глада и метаболизма. Захарта е толкова силен стимул, че дори зърването на нещо сладко е достатъчно да стимулира тези системи.

Как да избегнем резките покачвания на кръвната захар

В отговор на сладкото мозъкът освобождава допамин – хормон, носещ чувство за удоволствие. Колкото повече захар консумираме, толкова по-малко чувствителен става мозъка към прилива на допамин. За да получим същото чувство за удоволствие, трябва да увеличим нивото на допамина, а това става само като увеличим приетата захар. Звучи като пристрастяване, нали?

Освен това консумацията на сладки храни намалява ефективността на глад потискащите и регулиращите метаболизма хормони като лептин и инсулин.

Какво общо има това със съня? Нарушеният апетит и повишените нужди за сладко водят до късни и среднощни хранения, които смущават съня. А лошият сън от своя страна увеличава нуждите от сладко. Недоспиването пречи на нормалната продукция и функция на апетит регулиращите хормони лептин и грелин, както и на инсулина – ключов хормон в регулацията на кръвната захар.

Хормонът на съня помага в борбата със затлъстяването

Съответно редовната висока консумация на захари задейства един цикъл от лош сън и свръхапетит, който е труден за прекъсване и с течение на времето води до наддаване на тегло, преддиабет и диабет.

Заменете захарите с нисковъглехидратна, богата на фибри диета, фокусирана върху непреработени храни, които ще поддържат червата и съня ви здрави.




Синята светлина нощем е пагубна за съня Синята светлина нощем е пагубна за съня Добрият сън е едно от най-важните условия за оптимално здраве. Уви, в наши дни хората спят доста по-малко отколкото в миналото. Подробно
Как се развива толерантност към кофеина Как се развива толерантност към кофеина Кофеинът подобрява настроението и намалява умората. Затова много хора започват деня с ароматно кафе или чай. Подробно
Грижа за интимната хигиена на жената с Интимо Хелп Грижа за интимната хигиена на жената с Интимо Хелп Поредният летен уикенд предстои... Мислите да си починете като се разхладите в басейна или да събирате тен на плажа... Подробно
Бързи съвети за хранене при разстроен стомах Бързи съвети за хранене при разстроен стомах Какви храни трябва да ядете и какви да избягвате, когато стомашно-чревният ви тракт не е в топ форма... Подробно
Постигнете здравословен баланс с Линекс и спечелете награда Постигнете здравословен баланс с Линекс и спечелете награда През цялото лято в Аптеки Афиа Ви очакват интересни награди от лятната промоция на пробиотици Линекс Подробно
Освободи страха, за да промениш своята реалност Освободи страха, за да промениш своята реалност Вярвате или не, всички се раждаме безстрашни. Какво, обаче, се случва с нас по-късно след това, когато вече пораснем... Подробно