»
»

Средиземноморска диета - насладете се на голямо меню


Някои хора мислят за средиземноморските ястия като за италиански или гръцки. Този регион, обаче включва също така Испания с кулинарни влияния от Турция, Франция и Мароко, правейки изборът на меню разнообразен и ароматен.

Забравете броенето на калориите
Можете да ядете до насита продукти като зеленчуци и бобови храни, да подкрепите здравето си с малко количество ядки, да се наслаждавате на пълнозърнест хляб и вино в скромни количества.

Яжте свежа храна
Кажете сбогом на бързото хранене и се насладете на лесни за приготвяне салати, използвайки разнообразие от свежи продукти. Включете спанак,домати и краставици и ги  поръсете със  сирене и маслини без костилка.

Хлябът е ОК
Източник на протеини и минерали, пълнозърнестия хляб с богато съдържание на фибри спомага за нормална чревна перисталтика и растежа на добри бактерии в дебелото черво. Пълнозърнест  хляб или питка със зехтин, хумус или тахан, напълнена със салата е чудесна  идея за средиземноморски обяд.

Мазнините не са забранени
Намалете количеството на наситени и транс мазнини, които се намират в тлъстите меса, масло и сметана и вместо тях изберете мононенаситени киселини, които се намират в маслини, зехтин, рапично масло и ядки. Те не само добавят вкус към храната, но могат да намалят риска от възпаление като артрит и сърдечни заболявания.

Подправките са хубаво нещо!
От кориандър и розмарин до чесън и канела, средиземноморските билки и подправки имат толкова силен вкус, че ще Ви накарат да забравите за солта.

Храната е лесна за приготвяне
Средиземноморската храна често включва малки и прости ястия, нар."мезета". Стилът е небрежен,а приготвянето лесно. Тези "мезета" включват най-често богати на въглехидрати храни (питки хляб), млечни продукти (дзазики или сирене) и зеленчуци като маслини или лозови сърмички.
Мариновано пилешко с лимонов сок, чесън и билки, върху шишчета с лук, пипер и домати правят вкусно нискомаслено основно ястие, сервирано със салата и кус-кус.

Виното е хубаво нещо
Виното съпровожда вечерята в средиземноморските страни. Умереността е ключът, така че не се изкушавайте да прекалявате с него. Въпреки това има доказателства, че една чаша вино на ден за жените и до две чаши за мъжете може да бъде от полза за здравето на някои хора за по-добро сърдечно здраве.

Храната засища
За разлика от някои диети средиземноморската няма да ви остави гладни. Протеинът в ядките засища глада, както и маслините и кубчетата от нискомаслено сирене. Сирената фета и халуми са не толкова маслени колокото сиренето чедър, но чудесно задоволяват вкусовите рецептори.

Отслабване
Има много ползи за здравето от следването на диета, богата на плодове, зеленчуци и пълнозърнести храни. Загубата на тегло е само една от тях. Ядките, сирената и маслата отнемат повече време за храносмилане. Добавете към това по-спокойно хранене и ще имате устойчивата диета, която ще ви накара по-лесно да поддържате стройна и здрава талия.

Ползи за здравето на сърцето
Средиземноморската диета е често препоръчвана за поддържане на добро сърдечно здраве. В едно проучване хора със сърдечни заболявания, които са преминали към средиземноморска диета, е по-малко вероятно на получат нов инфаркт или инсулт и по-малко вероятно да умрат от болест на сърцето.

Гориво за мозъка
Наситените мазнини и транс мазнините са свързани с повредени артерии и възпаления в организма. Здравословните мазнини, част от средиземноморската диета, които защитават сърцето, са също така добри и за мозъка. Скорошно проучване показва, че средиземноморската  диета може да помогне за подобряване на паметта и мисленето.


Вижте още:
Рецепти от Средиземноморската кухня
Храните в ежедневното ни меню