За Въпроси:  sales@afya-pharmacy.bg
За Въпроси:  sales@afya-pharmacy.bg
„Тихите“ мозъци живеят по-дълго

„Тихите“ мозъци живеят по-дълго
По-малко активните мозъци използват по-малко от енергията на тялото. Ново проучване показва, че „по-малко може би значи повече“, когато става въпрос за мозъчна активност.

Според данните спокойният мозък с по-малка невронална активност живее по-дълго.

„Мозъкът е най-енергоизискващият орган в нашето тяло, консумирайки близо 1/3 от нашата енергия. За нашите мозъци и тела по-малко е повече и почивката е най-доброто“ – казва един от изследователите в проучването.

Разбира се, учените не твърдят, че мозъкът не трябва да работи, а че трябва да работи в спокойно състояние. Само че в свят като днешния как бихме могли да успокоим мозъците си?

Доктор Клат, професор в Клиниката по Семейна медицина в медицински център в Охайо, специализира в лечение на свързаните с хроничния стрес заболявания. Тя предлага следните стратегии за успокояване на мозъка:

Опознайте тялото си

Когато хората са наясно със собственото си тяло, те по-лесно разбират от какво имат нужда и какво да променят. Като за начало започнете с леки упражнения за разтягане, за да разберете къде задържате напрежение. Кратките медитативни практики, около 5-10 минути дневно, могат да са изключително полезни в това отношение.

Слушайте

В един разговор човек често спира да изслушва останалите, докато изчаква своя момент да заговори. Ако не изслушвате и не се намирате в настоящия момент, може би имате нужда от концентрация и успокояване на мозъка. Не потъвайте в собствените си мисли, давайте им покой от време на време.

Направете равносметка

Клат кара учениците си да направят две таблици – едната показва как биха искали да прекарват двадесет и четирите часа от деня си, а другата показва как в действителност ги прекарват.
Ако двете таблици значително се различават, значи имате проблем.

Мислете за храната си

Често чувате, че трябва да внимавате какво ядете, но замисляте ли се как го ядете? Храната е енергия и средство за преживяване, но нищо не пречи да забавим темпото за малко и вместо да нагълтаме нещо на крак, да седнем и наистина да се насладим на процеса по хранене. А и по този начин си давате малко време да отдъхнете от ежедневието.

Бъдете нащрек за бърн-аут

Клат казва, че симптомите на бърн-аут синдрома включват емоционално изтощение, липса на удовлетвореност от постиженията, липса на ентусиазъм, раздразнителност.

„Всичко това не е толкова голям проблем, докато не се превърне в голям проблем. Стигнете ли до бърн-аут, ставате неефективни не само в работата си, но и в живота, който живее.“





Открийте своя ритуал за перфектна кожа с Jowaé Открийте своя ритуал за перфектна кожа с Jowaé През целия юли съберете 4-те стъпки от ритуала на Jowaé и спечелете един от три подаръка по избор. Вижте как... Подробно
Синята светлина нощем е пагубна за съня Синята светлина нощем е пагубна за съня Добрият сън е едно от най-важните условия за оптимално здраве. Уви, в наши дни хората спят доста по-малко отколкото в миналото. Подробно
Как се развива толерантност към кофеина Как се развива толерантност към кофеина Кофеинът подобрява настроението и намалява умората. Затова много хора започват деня с ароматно кафе или чай. Подробно
Грижа за интимната хигиена на жената с Интимо Хелп Грижа за интимната хигиена на жената с Интимо Хелп Поредният летен уикенд предстои... Мислите да си починете като се разхладите в басейна или да събирате тен на плажа... Подробно
Бързи съвети за хранене при разстроен стомах Бързи съвети за хранене при разстроен стомах Какви храни трябва да ядете и какви да избягвате, когато стомашно-чревният ви тракт не е в топ форма... Подробно
Постигнете здравословен баланс с Линекс и спечелете награда Постигнете здравословен баланс с Линекс и спечелете награда През цялото лято в Аптеки Афиа Ви очакват интересни награди от лятната промоция на пробиотици Линекс Подробно