За Въпроси: +359 889 717 880
За Въпроси: +359 889 717 880
„Тихите“ мозъци живеят по-дълго

„Тихите“ мозъци живеят по-дълго
По-малко активните мозъци използват по-малко от енергията на тялото. Ново проучване показва, че „по-малко може би значи повече“, когато става въпрос за мозъчна активност.

Според данните спокойният мозък с по-малка невронална активност живее по-дълго.

„Мозъкът е най-енергоизискващият орган в нашето тяло, консумирайки близо 1/3 от нашата енергия. За нашите мозъци и тела по-малко е повече и почивката е най-доброто“ – казва един от изследователите в проучването.

Разбира се, учените не твърдят, че мозъкът не трябва да работи, а че трябва да работи в спокойно състояние. Само че в свят като днешния как бихме могли да успокоим мозъците си?

Доктор Клат, професор в Клиниката по Семейна медицина в медицински център в Охайо, специализира в лечение на свързаните с хроничния стрес заболявания. Тя предлага следните стратегии за успокояване на мозъка:

Опознайте тялото си

Когато хората са наясно със собственото си тяло, те по-лесно разбират от какво имат нужда и какво да променят. Като за начало започнете с леки упражнения за разтягане, за да разберете къде задържате напрежение. Кратките медитативни практики, около 5-10 минути дневно, могат да са изключително полезни в това отношение.

Слушайте

В един разговор човек често спира да изслушва останалите, докато изчаква своя момент да заговори. Ако не изслушвате и не се намирате в настоящия момент, може би имате нужда от концентрация и успокояване на мозъка. Не потъвайте в собствените си мисли, давайте им покой от време на време.

Направете равносметка

Клат кара учениците си да направят две таблици – едната показва как биха искали да прекарват двадесет и четирите часа от деня си, а другата показва как в действителност ги прекарват.
Ако двете таблици значително се различават, значи имате проблем.

Мислете за храната си

Често чувате, че трябва да внимавате какво ядете, но замисляте ли се как го ядете? Храната е енергия и средство за преживяване, но нищо не пречи да забавим темпото за малко и вместо да нагълтаме нещо на крак, да седнем и наистина да се насладим на процеса по хранене. А и по този начин си давате малко време да отдъхнете от ежедневието.

Бъдете нащрек за бърн-аут

Клат казва, че симптомите на бърн-аут синдрома включват емоционално изтощение, липса на удовлетвореност от постиженията, липса на ентусиазъм, раздразнителност.

„Всичко това не е толкова голям проблем, докато не се превърне в голям проблем. Стигнете ли до бърн-аут, ставате неефективни не само в работата си, но и в живота, който живее.“




Когато обичаш някой зодия овен Когато обичаш някой зодия овен Добрият, лошият, Овенът…
Влюбени сте в овен? Тежко ви…
Това беше шега, разбира се. Вие сте щастливци, защото овенът буквално ще ви приклещи в ъгъла с любовта си.


Подробно
Как да не дебелеем по време на празниците Как да не дебелеем по време на празниците
Качването на тегло по време на празниците е проблем за повечето от нас. Кулинарните изкушения са толкова много, че съчетаването им с по-малкото физическа активност, типична за зимата, лесно води до натрупване на излишни килограми, от които после е трудно да се отървем.
Подробно
Чести психологически фактори, които ни пречат да отслабнем Чести психологически фактори, които ни пречат да отслабнем
Повечето от нас знаят много добре какво трябва да ядат и какво не, когато се опитват да отслабнат. Често обаче зарязваме всякаква диета, щом се почувстваме уморени, стресирани, отегчени или притеснени… а да си го признаем, тези емоции никак не са редки в днешни дни.
Подробно
Празниците са повод, но не са причина да се натъпчете Празниците са повод, но не са причина да се натъпчете
По стара традиция приемаме предстоящите коледни и новогодишни празници като зелена светлина да се натъпчем с каквато храна си поискаме, колкото си поискаме и до каквато степен можем да поемем, а често и повече отколкото можем да поемем.
Подробно
Високи дози витамин Е и селен водят до повишен риск от развитие на рак на простатата. Високи дози витамин Е и селен водят до повишен риск от развитие на рак на простатата.
Все пак мъжете все още могат да вземат ежедневните си мултивитамини без страх. Повечето от тях съдържат витамин Е и селен в количества многократно по-ниски от даваните на мъжете в изследването.
Подробно
Хормонът на съня помага в борбата със затлъстяването Хормонът на съня помага в борбата със затлъстяването
Мелатонинът е най-известен с ролята си на регулатор на цикъла сън-бодърстване, което го прави един от най-важните хормони за нашето физическо и психическо здраве. Оказва се, че мелатонинът, подобно на много други хормони, има и други функции в човешкото тяло.
Подробно