За Въпроси: +359 889 717 880
За Въпроси: +359 889 717 880
Пристрастяването към мобилните телефони е нещо съвсем реално

Пристрастяването към мобилните телефони е нещо съвсем реално
Номофобия: страхът да не излезеш без мобилния си телефон.
Текстафрения: страхът да не можеш да пишеш или получаваш съобщения.
Фантомни вибрации: чувството, че телефонът ти звъни, когато не звъни.

Пристрастяването към мобилните телефони е нещо съвсем реално, макар че професионалистите все още спорят дали „пристрастяване“ е правилната дума или става въпрос за необходимост от контрол.
Независимо как го наричаме, обаче, не може да не отбележим, че между свръхупотребата на мобилни телефони и всички други пристрастявания има доста общо като:

- загуба на контрол
- постоянство или невъзможност даденото  действие да бъде ограничено
- развиване на толерантност или необходимост да извършвате дадено действие по-често, за да получите същата удовлетвореност
- тежки негативни последствия
- абстиненция или раздразнителност и безпокойство, когато даденото  действие не се извършва
- „релапс“, или възстановяване на навика след период на избягване

Има и друга прилика – стимулиране отделянето на химикали в мозъка, което засилва компулсивното поведение.

Мозъкът ви отделя допамин, когато се чувства награден, а социалните контакти създават именно това чувство в него.

Все пак, как бихте могли да разберете дали вие или някой ваш близък наистина злоупотребява с употребата на мобилния телефон?

Просто следете за следните симптоми:

- посяга към телефона веднага щом се почувства сам или отегчен
- събужда се няколко пъти нощем, за да провери телефона си
- чувства се притеснен, сърдит и раздразнителен, когато не може да използва телефона си
- телефонът е станал причина за инцидент или нараняване
- прекарва все повече време в употреба на телефона
- употребата на телефона пречи на работата, училището или социалните взаимоотношения
- употребата не може да бъде ограничена

Как да се преборим с мобилните телефони?

- изтрийте всички приложения, които ангажират твърде много от времето ви и ги преглеждайте само на устройства, които не носите със себе си постоянно (например, вечер, на настолен компютър)
- изключете всички известия
- дръжте телефона далеч от обсега си
- намерете си други хобита
- живейте в реалния свят




Когато обичаш някой зодия овен Когато обичаш някой зодия овен Добрият, лошият, Овенът…
Влюбени сте в овен? Тежко ви…
Това беше шега, разбира се. Вие сте щастливци, защото овенът буквално ще ви приклещи в ъгъла с любовта си.


Подробно
Как да не дебелеем по време на празниците Как да не дебелеем по време на празниците
Качването на тегло по време на празниците е проблем за повечето от нас. Кулинарните изкушения са толкова много, че съчетаването им с по-малкото физическа активност, типична за зимата, лесно води до натрупване на излишни килограми, от които после е трудно да се отървем.
Подробно
Чести психологически фактори, които ни пречат да отслабнем Чести психологически фактори, които ни пречат да отслабнем
Повечето от нас знаят много добре какво трябва да ядат и какво не, когато се опитват да отслабнат. Често обаче зарязваме всякаква диета, щом се почувстваме уморени, стресирани, отегчени или притеснени… а да си го признаем, тези емоции никак не са редки в днешни дни.
Подробно
Празниците са повод, но не са причина да се натъпчете Празниците са повод, но не са причина да се натъпчете
По стара традиция приемаме предстоящите коледни и новогодишни празници като зелена светлина да се натъпчем с каквато храна си поискаме, колкото си поискаме и до каквато степен можем да поемем, а често и повече отколкото можем да поемем.
Подробно
Високи дози витамин Е и селен водят до повишен риск от развитие на рак на простатата. Високи дози витамин Е и селен водят до повишен риск от развитие на рак на простатата.
Все пак мъжете все още могат да вземат ежедневните си мултивитамини без страх. Повечето от тях съдържат витамин Е и селен в количества многократно по-ниски от даваните на мъжете в изследването.
Подробно
Хормонът на съня помага в борбата със затлъстяването Хормонът на съня помага в борбата със затлъстяването
Мелатонинът е най-известен с ролята си на регулатор на цикъла сън-бодърстване, което го прави един от най-важните хормони за нашето физическо и психическо здраве. Оказва се, че мелатонинът, подобно на много други хормони, има и други функции в човешкото тяло.
Подробно