За Въпроси: +359 889 717 880
За Въпроси: +359 889 717 880
Крие ли риск за здравето консумацията на суши

Крие ли риск за здравето консумацията на суши
„Японската дума „суши“ означава овкусен ориз, а не риба“ – казва Малина Малкани, говорител на Академията по хранене и диететика в Ню Йорк. Самото ястие представлява слепен ориз със зеленчуци, яйца или сурова риба.

Най-общо казано: суши е здравословна храна.

Има различни варианти, но най-често съдържа риба тон или сьомга, които са богати на омега-3 мастни киселини и протеини.

В много сушита има краставица (витамин С, калий, фибри), авокадо (мононенаситени мазнини), водорасло (йод и фибри) и джинджифил (антиоксидант). В сушито има от трите макронутриента – въглехидрати, мазнини и протеини.

Дали сушито е здравословно зависи от начина, по който е приготвено.

Голяма част от хранителната стойност идва от храните, които вървят редом със сушито – едамаме, салати, тофу, мисо, водорасли, зеленчуци на пара, темпе.

Тези храни са на растителна основа и богати на полезни вещества. Ето една от причините японските деца да са най-здравите в света.

Консумацията на сурова риба крие потенциални рискове, включително хранително натравяне с бактерии като Салмонела, както и заразяване с паразити като тении, глисти, кръгли и плоски червеи. Замръзяването на суровата риба за минимум три дни убива повечето от тези паразити.

Ето защо е важно да ядем суши само в реномирани заведения за хранене.

Друга причина, поради която хората често смятат сушито за вредно, е отравянето с живак. Има риск за отравяне с живак, ако ядете много често и по много.

Яжте по-рядко големи, дългоживеещи риби като акула, риба меч, кралска скумрия. Вместо това избирайте сьомга, скарида и треска.

Бременните жени трябва да избягват сурова риба.

Нещо, за което е редно да се внимава, е соевият сос. Повечето хора обожават да топят сушито си в него, но той е пълен със сол. В една с.л. соев сос може да има до около 1000 мг сол, което е близо половината от позволеното количество на ден, ако се опитвате да понижите кръвното си налягане.

За да избегнете подуване на корема, използвайте соев сос с ниско съдържание на сол или ограничете максимално употребата му.

Както с почти всяка храна, и със сушито не бива да се прекалява. Шест-осем парчета сьомга с авокадо съдържат около 300 калории.

За да не се товарите с калории, а едновременно да станете сити от масата, поръчайте супа, салата или зеленчуци като странично ястие.

Относно белия ориз в сушито експертите казват: „Кафявият ориз е по-добър избор, тъй като съдържа повече фибри и полезни вещества от белия ориз.“

Смята се, че хората, които консумират кафяв ориз два пъти седмично са с понижен риск от развитие на диабет тип 2, докато тези, които консумират бял ориз, са с повишен риск.

Ако помолите в ресторанта сушито ви да бъде приготвено с кафяв ориз, вероятно няма ви откажат.



Какво представлява диетата на Орниш? Какво представлява диетата на Орниш?
Диетата на Орниш е една от популярните диети в наши дни, предимно защото обещава да се справи с всяко хронично заболяване, паралелно с подобряване на общото ни здраве.
Подробно
Ако зодиите притежаваха суперсили… част 2 Ако зодиите притежаваха суперсили… част 2 Подробно
Насекомите са бъдещият източник на протеин за хората Насекомите са бъдещият източник на протеин за хората
В очакване на недостиг на храна в предстоящите декади някои компании рекламират насекомите като бъдещия източник на протеин за хората.
Подробно
Ако зодиакалните знаци притежаваха суперсили… Ако зодиакалните знаци притежаваха суперсили…
Всички мечтаем да имаме суперсили като нашите любими герои. Уви, в реалния живот „суперсилите“ са малко по-различни от тези, които наблюдаваме по филмите и обикновено се въртят около способността ни да маневрираме между работата, дома, децата и всички други ангажименти. 
Подробно
Как да запазим летния си тен за най-дълго време Как да запазим летния си тен за най-дълго време
В началото на есента все още имате красив загар на кожата, който се чудите как да опазите през
предстоящите студени месеци. 
Подробно
Заместете пшеничното брашно с някое от брашната, изброени тук Заместете пшеничното брашно с някое от брашната, изброени тук Искате да замените пшеничното брашно, но нямате представа с какво? Подробно