За Въпроси: +359 889 717 880
За Въпроси: +359 889 717 880
Храни, които могат да ни избавят от депресия

Храни, които могат да ни избавят от депресия
Мозъкът, подобно на всяка част от тялото, реагира на храните и напитките, които му поднасяме.

За да работи добре, той трябва да получаваме необходимите си хранителни вещества, витамини и минерали. Ако не го снабдяваме с тях, нервната система започва да страда и това би могло да доведе до психични заболявания като депресия.

Мозъкът се нуждае от витамини и минерали. Някои от по-важните от тях са:

Витамин С, който се съдържа в цитрусовите плодове, листни зеленчуци, други плодове и зеленчуци.

Витамин Д, който се съдържа в сьомга, яйца, скариди, мляко и млечни продукти.

Витамин В, който се съдържа в червеното месо, рибата, яйцата, млечни продукти, пълнозърнести храни и листни зеленчуци.

Мозъкът е зависим и от минералите в храната.

Магнезий, селен и цинк, които се срещат в ядките, семената, пълнозърнестите храни, зелените зеленчуци и рибата.

Следващото необходимо на мозъка са сложните въглехидрати, тъй като те го снабдяват с гориво и стимулират образуването на серотонин, който е свързан с чувството на щастие.

Можем да си ги набавим от пълнозърнести храни, кафяв ориз, киноа, бобови растения, картофи, царевица, грах.

За пренос на информацията по нервните пътища е нужно да се произвеждат медиатори.
А за целта са необходими аминокиселини, предимно триптофан и фенилаланин.
Тях можем да получим от червеното месо, пилешкото, яйцата, млечните продукти и семената.

И разбира се, за да функционира правилно, мозъкът има нужда от полезни мазнини.

Омега-3-мастни киселини – сьомга, риба тона, пъстърва, боб, лешници, броколи, карфиол, спанак, чиа, коноп, ленено семе, пъпеш.

Омега-6-мастни киселини – пилешко, яйца, зърна и растителни мазнини.

Вода!

Не трябва да се забравя като важна съставка за правилното функциониране на мозъка.

Дори леката дехидратация води до раздразнителност и отслабване на концентрацията.

Хранителни добавки, които могат да подкрепят здравето на мозъка




Наблегнете на протеините по време на закуска съветват експертите Наблегнете на протеините по време на закуска съветват експертите Знаем колко са важни протеините и то не само за онези, които искат да впечатляват с бицепси или планират да разхождат мускули из състезанията за културисти. Подробно
Как да се справим с излишното тегло след празниците Как да се справим с излишното тегло след празниците Каквото и да си говорим, нормалните човеци сме склонни да прекаляваме с яденето по време на празници и да поемаме повече, отколкото можем да сдъвчем. Подробно
Кейл - супер храна и супер зеленчук Кейл - супер храна и супер зеленчук Кейлът е с изключително ниско съдържание на калории, следователно можете да го ядете спокойно, докато сте на диета. Богат е на фибри, които засилват моториката на червата. Подробно
Защо не запретнем ръкави и не изстискаме малко доматен сок Защо не запретнем ръкави и не изстискаме малко доматен сок Високото съдържание на ликопени в доматите подпомага естествените защитни механизми на кожата срещу свободни радикали. Подробно
Факти за розата, които всеки любител на цветето на любовта трябва да знае Факти за розата, които всеки любител на цветето на любовта трябва да знае Смята се, че най-старата роза в света е на над 1000 години. Тя расте по стените на Катедралата Хилдесхайм в Германия и нейното присъствие там е документирано за първи път през 815-та година. Подробно
Четенето в тоалетната води до хемороиди Четенето в тоалетната води до хемороиди Докторите от дълго време ни предупреждават, че дългото заседяване върху тоалетната чиния със списание в ръка би могло да доведе до образуване на хемороиди, тъй като в тази пози се увеличава налягането върху вените в долната част на ректума. Подробно