За Въпроси: +359 889 717 880
За Въпроси: +359 889 717 880
Кимчи и тайната за дълголетието на корейците

Кимчи и тайната за дълголетието на корейците
Първо бяха средиземноморците и зехтинът. След това дойдоха японците и нискомаслената, богата на сурова риба диета.
 
Последните проучвания, обаче, показват, че до 2030 година южнокорейците ще са расата с най-дълга продължителност на живота в световен мащаб. 
 
Дали пък тяхната тайна не се крие в скромното кимчи
 
Съществуват над 180 вида кимчи, но най-популярното сред неместните е това, което се сервира като гарнитура в Корейстката кухня и всъщност представлява осолено и овкусено със сезонни подправки кисело зеле напа. 
 
И все пак, какво прави кимчи-то така полезно?

Това е процесът на ферментация, при който се получават много полезни за чревното здраве бактерии, които подпомагат храносмилането.

Първо зелето се накисва в солена вода, за да бъдат убити всички вредни бактерии. След това останалите бактерии, наречени Lactobacillus (познато ли ви е?) превръщат захарите в млечна киселина, която съхранява зеленчука дълго време и му придава характерния вкус. 
 
Кимчи е богато на витамини А и В, както и на минерали - калций и желязо, и това в допълнение към полезните чревни бактерии.

Смята се, че един южнокореец консумира сред 100 гр. кимчи на ден. 
 
Учените твърдят, че здравните ползи от кимчи са многобройни - от защита срещу рак, поддържане на младото състояние на кожата до добро психично здраве.  
 
Корейците пък толкова го обичат, че дори има песни, в които се възхваля великото зеле!



Букет от витамини в чаша – кои сокове да пием за здрав имунитет и сила Букет от витамини в чаша – кои сокове да пием за здрав имунитет и сила Научете какви точно стимулиращи имунитета съставки притежават различните натурални сокове, за да ги включите в ежедневието си и да се възползвате от свойствата им. Подробно
Домати - десет интересни факта, които не сте чували никога досега Домати - десет интересни факта, които не сте чували никога досега Доматите са плодове в чисто ботанически смисъл и дълго време са били смятани от всички за такива, докато през 1890 година Върховния съд в САЩ не ги обявява за зеленчуци заради данъчно облагане. Подробно
И ОЩЕ витамини в чаша – кои сокове да пием за здрав имунитет и сила. И ОЩЕ витамини в чаша – кои сокове да пием за здрав имунитет и сила. Днес ще допълним палитрата от енергизиращи и подобряващи имунитета сокове с няколко по-нестандартни предложения. Подробно
Здравни ползи от магданоза Здравни ползи от магданоза Магданозът  предпазва от рак, диабет и костни заболявания. Една чаша нарязан магданоз ни снабдява с дневните нужди от витамин К. Може да се блендира и добавя към смутита и сосове. Подробно
Засилете метаболизма си с помощта на тези шест храни Засилете метаболизма си с помощта на тези шест храни Бавният метаболизъм има много по-голяма роля за цялостното ни здраве, включително това, че увеличава риска от развитие на диабет и хронично възпаление в организма. Подробно
Яжте лилави картофи против високо кръвно и за здраво сърце Яжте лилави картофи против високо кръвно и за здраво сърце Добавянето на 140 грама лилави картофи два пъти на ден към диетата при наднормено тегло на средна възраст води до снижаване на артериалното им налягане с около 5 пункта в рамките на месец – независимо от факта, че почти 80% от тях вече били на антихипертензивни медикаменти. Подробно