За Въпроси: +359 889 717 880
печелете бонус точки
докато пазарувате
Поръчайте онлайн
вземете от аптека
Спестете 2% и
безплатна доставка
debit Възползвайте се от нашата система за онлайн разплащания
като плащате с дебитна или кредитна карта
КАК ДА НАПРАВИМ КАФЕТО СИ ПО-ПОЛЕЗНО ЗА ЗДРАВЕТО
КАК ДА НАПРАВИМ КАФЕТО СИ ПО-ПОЛЕЗНО ЗА ЗДРАВЕТО
Кафето е една от най-популярните напитки в целия свят. Много здравни специалисти твърдят, че е и една от най-здравословните. За някои хора то е единственият източник на антиоксиданти в диетата. Ето няколко начина, с помощта на които можете да превърнете кафето си от здравословно в супер здравословно.

1. Без кофеин след 14 часа.
Кофеинът е стимулант, който дава енергия да останем будни, когато ни се спи, но ако пиете кафе късно през деня, може да нарушите съня си, а лошият сън е свързан с безброй здравословни проблеми. Затова следобед избирайте безкофеиново кафе или чаша чай с по-ниско съдържание на кофеин. Трябва да се отбележи, че някои хора са нечувствителни към кофеин и консумацията му не пречи на съня им.

2. Не тъпчете кафето си със захар.
Захарта може да превърне кафето в нещо много вредно. Захарта, предимно заради високото съдържание на фруктоза, се свързва с голям брой сериозни заболявания като затлъстяване и диабет. Ако все пак не можете да преживеете без сладко в кафето, използвайте естествени подсладители като стевия.

3. Избирайте качествено кафе, за предпочитане органично.
Качеството на кафето варира значително в зависимост от метода на обработка и начина на растеж на кафените зърна. В някои случаи зърната се пръскат с пестициди и други химикали, които са вредни за здравето.

4. Не прекалявайте.
Прекомерната консумация на кафе може да има нежелани странични ефекти, въпреки че чувствителността на отделните хора варира. Затова не пийте повече отколкото тялото Ви може да поеме без да си създавате дискомфорт.

5. Добавете малко канела или кокосова захар.
Канелата понижава кръвната захар, холестерола и триглицеридите при диабетици и се свързва много добре с вкуса на кафето.  Кокосът пък е пълен с антиоксиданти и има множество полезни ефекти върху здравето.

6. Избягвайте нискомаслени и изкуствени сметани.
Смята се, че те са високо преработени и съдържат подозрителни съставки, въпреки че за момента няма достатъчно доказателства за здравните вреди и ползи от не-млечните сметани. Във всеки случай естествените хранителни продукти са по-добрият избор. Пълномаслените сметани съдържат калций, витамин К и други важни вещества за тялото, затова са за предпочитани пред изкуствените.

7. Варете кафето си с хартиен филтър.
Вареното кафе съдържа кафестол – вещество, което може да повиши холестерола в кръвта. Хартиеният филтър понижава кафестола  като същевременно пропуска кофеина и полезните антиоксиданти.