За Въпроси: +359 889 717 880
За Въпроси: +359 889 717 880
Какви са причините за затлъстяването?

Какви са причините за затлъстяването?
Отдавна е известно, че приемането на калории, които не се изразходват, води до натрупване на килограми. Големите количества на лесно усвоими въглехидрати обаче също съдействат немалко за покачването на теглото. Как да обясним какво води до натрупването на мастни запаси в организма?
 
Калории…

Защо толкова много хора страдат от затлъстяване в наши дни? Според СЗО отговорът е ясен: „Основната причина за наднорменото тегло е дисбалансът между приема и разхода на калории.” С други думи: или се храним много, или се движим малко, или и двете. Когато това се случи, излишъкът от калории се натрупва по бедрата ни. При това няма значение дали калориите са приети под формата на протеини, въглехидрати или мазнини – трите основни компоненти на нашето хранене, наричани още макрохранителни вещества. Решението на проблема в този случай е очевидно: храни се по-малко, движи се повече!
 
Лошата статистика

Независимо че това решение ни се внушава от 40 години, натрупването на нездравословни телесни мазнини никога преди не е достигало такива мащаби, както в съвременността. В Европа наднорменото тегло засяга около 20% от възрастното население, но нараства и делът на децата. При това ставаме не само по-пълни, но и по-болни. Увеличават се съдовите болести и заболяванията, свързани с обмяната на веществата като например диабет от тип 2, който се среща по-често при хората с наднормено тегло, отколкото при по-слабите.

Защо проблемът продължава да се разраства

Има два възможни отговора: причините са ясни, но засегнатите не желаят или не са в състояние да променят хранителното си поведение – било поради генетични причини, или под въздействие на околната среда. Или пък е неправилна представата за проблема и поради това са неефективни съветите за неговото преодоляване.
Появиха се хипотези, които твърдят, че причината за наднорменото тегло е хормонално обусловена, т.е. става въпрос не за енергиен, а за хормонален дисбаланс в организма. Според тази представа основните заподозрени за натрупването на мазнини са количеството и вида на приеманите въглехидрати. И ние страдаме от фундаментална заблуда, какво всъщност предизвиква отлагането на мастни запаси. Не енергийното съдържание на хранителните продукти – независимо дали авокадо, стекове, хляб или плодови сокове – биха били виновниците за увеличаването на теглото ни, а преди всичко въздействието на въглехидратите върху някои хормони, които регулират натрупването на мазнини в тялото.
 
Примамливото в хормоналната хипотеза за затлъстяването е, че тя помага там, където конвенционалните обяснения не успяват. Идеята, че напълняваме, когато приемаме повече калории, отколкото изразходваме, почива предполагаемо на физически обоснованата представа, че енергията може да бъде както произведена, така и изразходена. От гледна точка на биологията в свободен превод това означава: Когато организмът получи енергия, той трябва или чрез обмяната на веществата да я доведе до използваема форма, или да я изхвърли, или да я съхрани. И когато ние приемаме повече калории, отколкото оползотворяваме, е логично излишъкът да ни прави по-тежки и по-обемни. Дотук всичко е ясно. Но това не дава никакви обяснения защо приемаме повече калории, отколкото са ни необходими и защо излишъците се отлагат като мазнини. Точно това са въпросите, на които учените се опитват да дадат отговор.
Колкото по-лесно усвоими са въглехидратите, толкова по-бързо се покачва нивото на кръвната захар
Ако човек започне да се интересува от темата, задължително стига до ролята на инсулина. Веднага след като се приеме богата на въглехидрати храна и се покачи нивото на глюкозата в кръвта, панкреатичната жлеза освобождава хормона, който се грижи за това, нивото на кръвната захар да не се повишава твърде много. При това той отнема глюкоза от клетките и позволява тя да се използва като гориво. Успоредно с това регулира функцията на мастните клетки, които позволяват съхраняването на мазнини за по-късна употреба. Докато нивото на инсулин в кръвта е високо, организмът трупа мазнини вместо с тяхна помощ да покрива енергийните си нужди.
Хормоналната хипотеза насочва вниманието към сложните физиологични регулаторни процеси, протичащи в мастните клетки. Приемът на въглехидрати повишава нивото на кръвната захар, което от своя страна предизвиква освобождаване на инсулин. Инсулинът потиска разграждането на мазнините в мастната тъкан (липолиза) и освобождаването им в кръвообращението. Така човек наддава тегло, когато благодарение на приема на въглехидрати нивото на инсулина остава за по-дълго време високо.
 
Основните източници на глюкоза са съдържащите нишесте или захар хранителни продукти. Колкото по-лесно смилаеми са въглехидратите, толкова повече и по-бързо се покачва нивото на кръвната захар – един процес, който може да бъде постоянно контролиран от баластните вещества и мазнините в храната. Затова храните със силно преработени (бързи) въглехидрати предизвикват по-интензивно отделяне на инсулин отколкото другите (бавните въглехидрати).
Според хормоналната хипотеза има само един начин да се излезе от тази дилема: да се избягват всички форми на захар и въглехидрати, които могат да покачат инсулиновите нива. Тогава, за да задоволи енергийните си нужди, организмът автоматично ще се насочи към своите мастни резерви и ще започне да ги гори.

Злосторникът холестерол

В средата на 60-те години става ясно, че преди всичко инсулинът регулира складирането на мазнини. Към този момент затлъстяването се счита вече за хранително нарушение, което може да бъде лекувано чрез приемането на по-малко калории от страна на засегнатите. Тъй като проведените тогава поредица от изследвания свързват нивата на холестерола в кръвта със сърдечно-съдовите заболявания и учените посочват наситените мастни киселини като основни виновници за това, се предлага просто решение на проблема: да се приемат колкото е възможно по-малко мазнини, които да се заменят, както се е смятало тогава, с по-малко опасните въглехидрати. През последните 20 години обаче се натрупват доказателства за две взаимосвързани предположения: хормоналната хипотеза, която обяснява защо напълняваме в действителност и инсулиновата резистентност, предизвикана евентуално от съдържащата се в хранителните продукти захар, която предизвиква не само диабет от тип 2, но също сърдечно-съдови заболявания и стимулира дори раковите образувания.
 
optihepan slimНуждаем се от формула за метаболитно здраве и детокс!
 
Организмът ни ежедневно е подложен на стрес. Замърсяването на въздуха, приема на трудно усвоима храна с консерванти, оцветители и др. токсини, алкохол, употреба на различни лекарства водят до различни нарушения в здравето. Резултатът? Започват проблеми с черния дроб, лош метаболизъм, чувство на умора и отпадналост, раздразнение. Повишаваме теглото!
 
Оптимално подбраната комбинация от естествени съставки като холин, екстракт от бял трън, черен пипер и куркума могат да ни помогнат в борбата с лошия метаболизъм, да очистят организма ни, а защо не и в борбата с отслабването.

Холин и силимарин Холинът не само допринася за поддържане на нормалната функция на черния дроб, но и за нормалния метаболизъм на липидите и хомоцистеина.  В комбинация с плодовете на Белия трън, съдържащи силимарин, той има специфично действие за здравето на черния дроб и детокса. Холинът оказва влияние върху обмяната на мазнините и протеините в организма. Той спомага за изгаряне на мазнини и ако количеството му в тялото не е достатъчно, е възможно натрупване на излишни килограми. Той допринася за понижаването на  холестерола и оказва въздействие върху здравето на съдовете. Силимаринът като типичен антиоксидант предпазва клетките на черния дроб от вредното въздействие на свободните радикали.
 
Екстракти от куркума и черен пипер

Екстрактът от куркума има благоприятен ефект за поддържане здравето на черния дроб и предпазва клетките на черния дроб от вредното въздействие на отпадните продукти от обмяната и допринася за поддържане на нормална концентрация на глюкоза в кръвта. В съчетание с екстракт от плодове на черния пипер положителното му въздействие върху метаболизма се засилва. Съдържащия се в черния пипер пиперин, стимулира нормалния метаболизъм на липидите и отстраняването на токсините. 

Хромът е друг помощник при отслабването. Той допринася за нормалния метаболизъм на макрохранителните вещества, а също и за поддържането на нормална концентрация на глюкоза в кръвта. Хромът не може да се синтезира от човешкото тяло, но се набавя само от външни източници! 
 
Когато търсим ползата за здравето на черния дроб и добрия метаболизъм можем да се доверим на съчетанието на полезните съставки в Оптихепан слим, който да донесе повече бели дни за черния ни дроб и фигурата!
 
 



Ракът е водеща причина за смърт в богатите страни Ракът е водеща причина за смърт в богатите страни Ракът е причината за смърт при 55% от хората на средна възраст, докато сърдечните заболявания са отговорни за 23% от смъртните в случаи в страните с висок стандарт. Подробно
Бабини зъби за добро либидо, сила и кръвна захар Бабини зъби за добро либидо, сила и кръвна захар Растението бабини зъби (трибулус) от години се използва в Аюрведа и традиционната китайска медицина. Твърди, че може да повлиява високо кръвно налягане, висок холестерол, бъбречни камъни, сексуална дисфункция, както и да действа като диуретик. Подробно
Различна ли е чревната микрофлора на бебетата родени чрез секцио? Различна ли е чревната микрофлора на бебетата родени чрез секцио? Човешкото тяло е екосистема, състояща се от нашите собствени клетки и различни микроби – бактерии, вируси, гъбички.Повечето от тези микроби живеят в червата ни, образувайки т.нар микробиом. Подробно
Бабини зъби – четири ефекта, от които могат да се възползват жените Бабини зъби – четири ефекта, от които могат да се възползват жените Бабини зъби или трибулус се използва от години в народната медицина и не случайно това растение си е извоювало име на стимулатор на доброто здраве. Подробно
Фейсбук събира информация за сексуалния ви живот Фейсбук събира информация за сексуалния ви живот Дали чрез пряка информация или не, Фейсбук е много вероятно да знае кога последно правихте секс. Подробно
Колко точно полезен е черният боб? Колко точно полезен е черният боб? Черният боб е може би най-здравословната бобова храна, която бихте могли да консумирате.В обвивката се съдържат мощни антиоксиданти, за които се твърди, че намаляват белезите на стареенето Подробно