»
»

Отново на работа и на училище – без стрес


С края на ваканцията хормоните на доброто настроение и удоволствие от живота серотонин и допамин рязко намаляват. Изправени сме отново пред купища работни задължения, а учениците – пред старта на новата учебна година. Рискуваме да изпаднем в депресивни състояния или т. нар. следваканционен синдром.

Как да задържим приятните емоции от лятото и да не се поддаваме на стреса?

Оплаквате ли се от главоболие, замайване, чувство за физическо и емоционално изтощение, трудност да се концентрирате? Изпитвате ли често безпокойство и напрежение, безпричинна тревога? Имате ли проблеми със съня - не успявате да се отпуснете и да заспите или се събуждате и будувате до сутринта, защото ви тормозят мисли за недовършени задачи? Ако разпознавате себе си в горното описание, опитайте следващите лесни стъпки, за да подобрите физическото и емоционалното си състояние:
- Хапвайте повече храни с висококачествени протеини, които са важни за производството на допамин: пилешко, риба, яйца, банани, боровинки, зеленолистни зеленчуци.
- Избягвайте захарта, кофеина и алкохола. Обратно на широко възприетото мнение, че ни действат енергизиращо и релаксиращо, те всъщност влошават усещането за тревожност, безсънието и депресивните състояния.
- Нуждаете се от прием на достатъчно минерали, сред които магнезият е особено важен за производството на серотонин. Ще си го набавите от бобовите растения, суровите ядки, пълнозърнестите храни и зеленолистните зелечуци.
- Към тези мерки добавете и минерална терапия с Шуслерови соли. Нейното действие се основава на правилното регулиране на магнезия, калция и калия в организма. Сутрин вземайте Шуслерова сол № 5 калиев фосфат – минералната сол, която подпомага нервната система и дава повече енергия. На обяд ви е нужна Шуслерова сол № 2 калциев фосфат – в периоди на силен стрес калцият от организма се изчерпва бързо. Вечер се приема Шуслерова сол № 7 магнезиев фосфат – магнезият повлиява симптомите на безсъние (особено при нервно напрежение поради стрес в работата), усещането за тревожност, болки и спазми. Приемът е по 5 таблетки от всяка сол ежедневно.

Как да помогнете на ученика да се справи със стреса през учебната година

Има лесен начин да помогнете на детето да работи концентрирано по време на учебния процес с помощта на Шуслерова сол №5 калиев фосфат - основната сол за нервната система.Препоръчително е през първите два-три месеца в училище денят на малкия ученик да започва с 3 таблетки сол №5, разтворени в топла вода. Калиевият фосфат има стимулиращо и ободряващо действие, подобрява съхраняването на информацията от мозъка.
Ако малкият ученик се оплаква от слаба памет и забравяне, можете да му помогнете с комбинацията Шуслерови соли №5 калиев фосфат и №2 калциев фосфат. Давайте по 3 таблетки от всяка сол на ден. А ако в училище предстои тест или класна работа, три дни преди изпитването детето може да приема: сутрин, на гладно, 5 таблетки Шуслерова сол №5 калиев фосфат, разтворени в чаша топла вода, и вечер, преди сън, 5 таблетки №7 магнезиев фосфат, разтворени в топла вода. Тази комбинация минерални соли помага при силно безпокойство, сърцебиене, треперене и нарушения на съня поради нервно напрежение преди изпит.


Вижте още:

Антистрес терапия с Шуслерови соли
Природни средства в битката с грипа и настинката
Шуслерови соли за имунитет
Шуслерови соли енергизираща комбинация при стрес
Разболяват ли ни потиснатите емоции и как да ги балансираме?
За хомеопатията с любов