За Въпроси:  sales@afya-pharmacy.bg
Терапевтични упражнения, облекчаващи болки в ставите

Терапевтични упражнения, облекчаващи болки в ставите
За да бъдат ставите здрави, те трябва да се движат. Когато обаче налице има мускулен дисбаланс, заболявания на опорно-двигателния апарат (артрити, артрози, травми и др.), движението се оказва истинско предизвикателство.

Моментната или хронична болка ни обезсърчава и често дори след като състоянието ни се подобри, се страхуваме от нормални движения – клякане, качване на стълби и пр. Реакцията да обездвижим мястото, може да е от полза за бързото възстановяване, но в дългосрочен план носи и доста вреди. Обездвижената става постепенно губи своята функционалност и води до патологични промени в цялото тяло.

Ако сте физически здрави, а болката в ставите не отшумява, ако се чувствате мудни и сковани, ако искате да възстановите или поддържате нормалните функции на тялото си, ако познавате, че ще вали по колената си, то този комплекс от упражнения е за вас. Изпълнявайте ги редовно, внимателно и методично. Преустановете изпълнението на конкретно упражнение, ако то носи силна болка или дискомфорт.

Упражнение 1

Легнете по гръб. Насочете единия крак към тавана и захванете с преплетени пръсти под коляното. Кръста не се повдига от пода. Бавно сгъвайте и разгъвайте коляно, докато усетите затопляне в ставата. Дишайте ритмично. Повторете и с другия крак.

Упражнение 2

От същото положение, с издишване придърпайте бедрото близо до корема. Отпуснете подбедрицата и започнете да правите кръгчета със стъпалото по посока на часовниковата стелка. Повторете 10 – 20 пъти и сменете посоката. Сгънатото коляно е неподвижно – движенията са от глезена. Повторете и с другия крак.

Упражнение 3

Седнете с изправен гръб и изпънете ръце встрани. Свийте юмруци, палците насочете напред. Рамената са подредени в една линия. Започнете да правите малки кръгчета в рамената по посока на палците (напред). Повторете до 20 пъти. След което завъртете дланите нагоре, а палците назад и сменете посоката на кръгчетата. Повторете още 20 пъти. Дишайте равномерно.

Упражнение 4

От същото положение сгънете лакти и поставете показалците на слепоочията, а палците насочете надолу. Дланите сочат напред, рамената отпуснати далеч от ушите. Изтеглете лактите равномерно с рамената назад и вдишайте, съберете лактите пред лицето докато се докоснат и издишайте. Главата не се движи. Повторете до 20 пъти.

Упражнение 5

Седнете на пода с изпънати крака. Прехвърлете стъпалото на левия крак от външна страна на дясно бедро. С издишване поставете лявата ръка зад себе си (не твърде далеч от тялото), а дясната, свита в лакътя, поставете пред  лявото коляно. Обърнете и поглед назад. Отпуснете корема и дишайте равномерно. Останете до 1 минута във всяка посока.

Упражнение 6

Застанете в колянна опора. Китките са под раменете, а коленете под тазобедрените стави. Вдишайте. От опашката, насочете целия гръб надолу, съберете лопатките и повдигнете поглед към тавана. После с издишване извийте гърба нагоре, отпуснете главата и насочете поглед към пъпа. Повторете до 10-12 пъти.

Упражнение 7

От колянна опора поставете единия крак между ръцете. Подредете ставите, така че коляното да е точно над глезена. Коляното на задния крак изтеглете колкото можете по-назад. Изправете гърба и поставете ръце на предното коляно или на пода за повече стабилност. Дишайте дълбоко и отпускайте таза надолу по малко с всяко издишване. Останете до 1 минута в позата и повторете с другия крак.

Упражнение 8 - „Гледащо надолу куче“

От колянна опора, изнесете главата между ръцете, отлепете коленете от пода и повдигнете таза нагоре. Постепенно опитайте да разгънете коленете, без да заобляте гърба. Ако се получи, едва тогава опитайте да поставите и петите на пода. Дишайте равномерно. Останете в позата 30 секунди.

Упражнение 9

Застанете с гръб, опрян в стена. Бавно спускайте седалището надолу, докато бедра и подбедрици образуват ъгъл 90 градуса. Коленете са над глезените, ръцете отпуснати надолу. Дишайте равномерно и останете в позата няколко секунди. Постепенно увеличавайте времето, докато успеете да се задържите за 1 минута.

С любезното съдействие на NatuRali Coffee & Yoga,
гр.Бургас, к-кс Лазур, ул.Копривщица № 21




Моето здраво тяло - упражнения при болки във врата Моето здраво тяло - упражнения при болки във врата На всеки се е случвало да се събуди със схванат врат. Предлагаме ви комплекс от упражнения за облекчаване на болката Подробно
Не чакайте Св.Валентин, празнувайте всеки ден! Не чакайте Св.Валентин, празнувайте всеки ден! Не пропускайте новата игра на Durex по случай Св.Валентин – всяка седмица можете да спечелите чудесни награди Подробно
Знаете ли, че ... Любопитни факти за здравето Знаете ли, че ... Любопитни факти за здравето Докато спите можете да отслабнете повече, отколкото докато гледате телевизия... Невероятно, нали?! Подробно
Как да се справим ефективно със симптомите на менопаузата Как да се справим ефективно със симптомите на менопаузата Хормоналните промени по време на менопауза често са причина някои жени да преминават трудно през този период Подробно
Какво ни очаква в Годината на Белия Метален Вол Какво ни очаква в Годината на Белия Метален Вол Според Китайския хороскоп 2021-ва е Годината на Белия Метален Вол. Вижте какво ни предстои през новата година Подробно
Помогнете на тялото да се адаптира към студеното време Помогнете на тялото да се адаптира към студеното време Следващата седмица ни очаква чувствително застудяване. Ето как можем по-лесно да се аклиматизираме към студа Подробно