До -40% на слънцезащитни продукти
contacts
afya
Марки
Категории
Продукти Разширено
Лоялен клиент
0

Споделянето като стратегия за справяне със стреса

Споделянето като стратегия за справяне със стреса
Има хора, за които споделянето е начин да се отърсят от преживяното през деня, а има и такива, на които им е доста трудно да изкажат емоциите си. Споделянето е част от умението ни за общуване, което придобиваме от ранна детска възраст и усъвършенстваме до края на живота си. В забързаното ежедневие и с напредването на технологиите за много от нас общуването се превръща във все по-трудна задача.

Докосването на любим човек е лечебно - намалява стреса и болката

Когато разговаряме с някой, преповтаряйки това, което ни се е случило през изминалия ден, много често успяваме да видим нещата под друг ъгъл или да осмислим емоциите си. Най-често хората споделят с близък приятел или с партньора си. Обсъждането на ситуацията ни дава възможност да чуем и друга гледна точка за нещата, да излезем извън ситацията, да формулираме собствените си чувства и мисли, след като първоначалните емоции са отшумели. А и казват, че споделеният проблем е половин проблем, а споделената радост – двойна радост. Затова е хубаво човек да има добър приятел, с който да сподели както приятните емоции, така и тревогите си.

Има хора, обаче, които изпитват трудност да изкажат емоциите си пред друг човек. Някои усещат толкова силен дискомфорт, че започват да се чувстват притиснати, обливат ги горещи или студени вълни, получават обилно изпотяване, изпитват нервно напрежение и стават потиснати, минавайки през гама от емоции - от неловкост до силен панически страх.

Премълчаването, прикриването на това, което мислим, усещаме, чувстваме, често се трансформира в негативни емоции и чувства, които задържани несподелени за продължителен период от време, е възможно да се трансформират в тревожност и депресивни състояния.

За да не натрупвате нервно напрежение и да влошавате здравословното си състояние, ето няколко лесни стъпки как да развиете умението си да споделяте, в случай, че сте от тези, на които това трудно им се отдава.

Много от нас си мислят, че другите трябва да схванат какво чувстваме, съдейки от нашите действията. Добре е да осъзнаете, че другите не четат мислите ни – по-добре е да им кажем как се чувстваме. Например, ако споделите проблемите си пред приятел, той може да ви помогне, защото е преживял същото или просто има повече опит от вас.

Важно е да се чувствате добре, когато споделяте с някого – изберете да го правите по удобен за Вас начин като споделяте по малко всеки ден и постепенно ще свикнете.

Изберете подходящ човек, на който ще споделяте – той или тя трябва да не ви напрягат. Най-добре е това да е близък приятел или роднина.

Също така не насилвайте нещата - твърде бързото излизане от зоната ви на комфорт може да доведе до увеличаване нивата на стрес и съответно още по-плътно да се затворите в себе си.

Психотерапията е по-ефективна сутрин

И накрая – ако въпреки всичко казано до тук не успявате да намерите човек, на който бихте могли да споделите това, което терзае душата Ви, обърнете се към психолог. Не защото нещо не е наред с Вас и не защото сте болен, както повечето хора реагират, когато стане дума за посещение на психолог. Психологът ще Ви помогне да осъзнаете своите емоции, да се освободите от негативните и да изживеете пълноценно позитивните. Така хем тялото Ви ще е здраво, хем душата Ви ще е спокойна и няма да се чувствате изгубени в страхове, тревоги и конфликтни ситуации.




Прочети още
Стани част от нашия свят
Абонирай се и открий света на Аfya-pharmacy и неговите специални предложения
debit Възползвайте се от нашата система за онлайн разплащания
като плащате с дебитна или кредитна карта
debit Доставките на поръчките се извършват, чрез
куриерските услуги на Спиди АД