До -50% на слънцезащитна козметика през юли
contacts
afya
Марки
Категории
Продукти Разширено
Лоялен клиент
0

Симптоми, които показват, че не ядете достатъчно зеленчуци

Симптоми, които показват, че не ядете достатъчно зеленчуци
Може да не сте големи фенове на зеленчуците (както много хора по света), но тези растителни храни са пълни с вещества, от които тялото ви се нуждае, за да бъде здраво през целия си живот.

Зеленчуците са богати на витамини, минерали, антиоксиданти и фибри – все вещества, които са нужни за защитата на тялото от хронични болести.

И ОЩЕ витамини в чаша – кои сокове да пием за здрав имунитет и сила

Лицензиран диетолог говори за издайническите симптоми, които могат да ни подскажат, че не ядем достатъчно зеленчуци.

1. Потиснато настроение

Ако се храните предимно с високомастни или високовъглехидратни храни, вероятно често получавате бърз прилив на енергия, последван от енергиен недостиг, който може да доведе до умора, отслабена памет и променливо настроение. Замяната им с продукти с по-голяма хранителна плътност като зеленчуци ще предотврати този недостиг на енергия, даже напротив – ще се чувствате енергични по-дълго време. Витамините и минералите в зеленчуците също играят важна роля в регулацията на настроението. Според някои проучвания, налице е връзка между диетата и настроението и диета, бедна на плодове и зеленчуци, се свързва с повишен риск от депресия.

2. Непрестанен глад

Фибрите от зеленчуците повишават чувството за ситост, а липсата им съответно води до пориви за храна бързо след основно хранене.

3. Лош вид на кожата

В зеленчуците има много антиоксиданти, които защитават тялото от действието на свободни радикали. Последните могат значително да влошат вида на кожата. В допълнение, някои зеленчуци като доматите и краставиците са с високо съдържание на вода и помагат за адекватна хидратация на организма и кожата.

4. Склонност към мускулни крампи

Мускулите се нуждаят от калий и магнезий за гладка мускулна контракция, а зеленчуците са добър източник на тези минерали – сладки картофи, спанак и други листни зеленчуци.

5. Запек

Растителните фибри подпомагат движенията на стомашно-чревния тракт и редовното му прочистване.

6. Стрес

Магнезият е необходим за поддържане здравословни нива на ГАМК, невротрансмитер в мозъка, който успокоява тялото и ума. Този минерал играе роля и в отговора на тялото към стреса, а неговият дефицит води до високо ниво на стрес и безпокойство. А зеленчуците са един от най-добрите източници на магнезий.

7. Умора

Една от причините за честа умора е консумацията на твърде много преработени храни, богати на сол и захар. Те затрудняват тялото и водят до резки промени в стойностите на кръвната захар. Добавете зеленчуци към диетата си, когато се почувствате уморени.

8. Нарушено зрение

Всеобщото мнение, че морковите са полезни за очите си е напълно вярно. Те са богати на витамин А, липсата на който може да влоши зрението, да доведе до нощна слепота, сухота на очите, корнеални язви, увреда на ретината. Витамин А не се съдържа само в морковите, но и в жълтите и оранжеви зеленчуци, както и в листните зеленчуци.

Неправилното хранене може да доведе до загуба на зрение

9. Проблеми с теглото

Зеленчуците ни предлагат полезна и засищаща храна на фона на малко калории. Всеки, който иска да достигне идеалното тегло, би трябвало да се възползва от тях.




Прочети още
Стани част от нашия свят
Абонирай се и открий света на Аfya-pharmacy и неговите специални предложения
debit Възползвайте се от нашата система за онлайн разплащания
като плащате с дебитна или кредитна карта
debit Доставките на поръчките се извършват чрез
куриерските услуги на Спиди АД