До -40% на слънцезащитни продукти
contacts
afya
Марки
Категории
Продукти Разширено
Лоялен клиент
0

Как да се успокоим, когато сме ядосани и да освободим гнева по здравословен начин

Как да се успокоим, когато сме ядосани и да освободим гнева по здравословен начин
Едно от най-трудните неща е да се успокоите, когато сте ядосани на някого.

Щом гневът започне да избива, рискът да кажете или направите нещо, за което после ще съжалявате, нараства главоломно.

Ако вместо това се успокоите обаче, ще можете разумно да разрешите всяка ситуация.

Няколко начина как да се справите с гнева си

Следвайте изброените 8 техники за успокояване, ако искате да решавате проблеми чрез спокоен разговор, вместо освобождавайки гнева си. 

1. Стойте настрана от ситуации, с които не можете да се справите.

Запомнете: щом усетите, че ситуацията е извън контрола ви, просто излезте от нея.

Тактично напуснете стаята или поне сменете темата всеки път, щом усетите раздразнение, притеснение или зараждащ се гняв.

2. Спрете се преди да е станало твърде късно.

 
Когато гневът премине над ниво 4 по скалата от 1 до 10, ще ви бъде по-трудно да се спрете, отколкото подозирате.

Негодуванието ще продължи да ви бута в опит да докажете гледната си точка, защото гневът ви кара да придавате много по-голяма важност на нещата, отколкото в действителност имат.

3. Разсейте се и отклонете вниманието си.

Веднъж щом успеете да се оттеглите от ситуацията, трябва да намерите нещо, което да отклони вниманието ви.

Избягвайте всякакви мисли за човека, който ви е провокирал. Вместо това си намерете приятно разсейване.

Всякакви мисли от сорта на: „той не трябваше…“, „аз трябваше да му кажа…“ и т.н са напълно забранени.

4. Дишайте дълбоко и отпуснете мускулите.

Същата техника на бавно и дълбоко дишане, която се използва по време на раждане или за освобождаване на червата при запек, се прилага и за успокоение на вътрешния огън.

Фокусирайте се върху мускулите около устата, очите, ръцете и дланите.

5. Усмихнете се.

Помислете за нещо, което ви кара естествено да се усмихнете или просто се насилете да се усмихнете, без значение как се чувствате.

Усмивката успокоява, дори и да не идва по естествен път.

6. Опипайте почвата.

Ако ви се налага да се срещнете отново с човека, който ви е ядосал, пригответе се за това преди да се завърнете към трудната ситуация като си представите как правите жестове на примирие и се държите мило.

Планирайте да говорите за приятни теми преди да се върнете към неприятната такава.

Уверете се, че и вие и човекът, с когото сте спорили, сте обратно във веселата зона преди да рискуване отново с чувствителните теми.

7. Съгласете се.

Преди отново да стартирате трудната тема, посочете всички гледни точки на вашия събеседник, с които сте съгласни (все има някоя такава, нали?)

Как да помогнем на тийнейджъра да се справи с гнева

8. Споделете какво ви притеснява и намерете решение.

Този последен съвет има няколко подточки:

- останете спокойни, отпуснати и готови за колаборация
- изслушвайте събеседника си
- избягвайте да настоявате на определени решения
- внимавайте с тона. Или се дръжте приятелски, или отново напуснете ситуацията.




Прочети още
Стани част от нашия свят
Абонирай се и открий света на Аfya-pharmacy и неговите специални предложения
debit Възползвайте се от нашата система за онлайн разплащания
като плащате с дебитна или кредитна карта
debit Доставките на поръчките се извършват, чрез
куриерските услуги на Спиди АД