В света на йога с Рали: Да подготвим организма за предстоящите зимни месеци

Време е да затоплим тялото, да намерим стабилност и да развием устойчивост, подготвяйки организма за предстоящите студени месеци.
В света на йога с Рали: Да подготвим организма за предстоящите зимни месеци
Време е да затоплим тялото, да намерим стабилност и да развием устойчивост, подготвяйки организма за предстоящите студени месеци. Вековната индийска наука за здравето Аюрведа, наричана още „наука за живота“,  представлява най-древната медицинска система от принципи за здравословен начин на живот. Според Аюрведа има три основни доши или енергии. Точно както всеки човек има доша, която преобладава, всеки сезон също е доминиран от една от трите енергии. Есента е сезон на промяната, носена от елемента Вятър. Времето е неустойчиво, сухо, настъпва хлад. Това е времето на Вата доша, която се характеризира като суха, студена, нестабилна, променлива.


С изобилието от вата енергия, циркулираща през есенния сезон, телата и умовете ни могат да се усещат претоварени, разпилени, извън равновесие. През това време на годината често се случва да се чувстваме неспокойни. Ние не можем да променяме времето, но можем да поддържаме вътрешен баланс, като регулираме ежедневието си така, че да противодействаме на преобладаващата вата енергия в природата.

Лесно можем да балансираме и умиротворим тази енергия чрез дейности, които носят противоположни качества: редовност, топлина, спокойствие, умереност. Помислете за храни, подправки, навици и ритуали, които носят тези усещания и свойства. А аз ще ви представя две йога пози с фокус спокойствие и заземяване.

В света на йога с Рали: Няколко йога пози ще сгреят и тялото, и сърцето

Поза Куче гледащо надолу (Адхо Мукха Шванасана)

Застанете на опора на длани и колене на пода. Коленете да са точно под бедрата, а дланите - леко по-напред от раменете. Пръстите на ръцете са разтворени, като сочат напред или леко навън. Коремът е прибран. Гърбът е в неутрална позиция.
Издишайте и вдигнете колене от пода. Повдигнете седалището към тавана, насочете опашната кост назад и нагоре. Издължете гръбнака. Оставете краката леко присвити в коленете. Опитайте да докоснете пода с пети. Ако е прекалено трудно, оставете петите във въздуха. Дръжте главата между горната част на ръцете. Погледът да е насочен към бедрата или корема. Не свивайте рамене, насочете ги далеч от ушите и изтеглете плешките назад. Останете в позата една-две минути или толкова, колкото е комфортно за вас. След това бавно отпуснете колене обратно на пода.


Детска поза (Баласана)

От същата изходна позиция. Освободете пръстите на краката, така че да сочат назад и  доближете големите пръсти един до друг. Седнете назад върху петите и разтворете леко колене.

Хороскоп за месец декември 2022 от Марги Паскалева

Издишайте и отпуснете горната част на тялото напред върху или между бедрата. Издължете гърба назад и отпуснете таза надолу. Поставете ръцете на пода - пред вас или прибрани и отпуснати до тялото с дланите нагоре. Освободете напълно раменете. Поставете чело на пода или върху възглавничка. Останете в позата една-две минути. За да излезете от позата вдишайте и повдигнете леко горната част на тялото. Не вдигайте рязко глава, продължете да гледате надолу и бавно се върнете до изходна позиция.




Прочети още
Стани част от нашия свят
Абонирай се и открий света на Аfya-pharmacy и неговите специални предложения